Skip Navigation
 

Group Plus Tjänstereseförsäkring från AIG

Som tjänsteresenär utsätts man för olika risker. Man kan bli sjuk, råka ut för ett olycksfall, bli bestulen eller förlora sitt bagage. Vår tjänstereseförsäkring ger ett brett och omfattande skydd oavsett om man är på resa i närområdet eller på längre resa ute i världen.

Marknadsledande villkor från januari 2019

Vårt nya tjänstereseförsäkringsvillkor innehåller tre olika nivåer, Core, Plus och Assured. Detta gör det möjligt för kunden att skräddarsy sin försäkringsomfattning beroende på deras behov.

Verksamhet utanför Sverige?

AIGs globala närvaro ger oss förutsättningar att skräddarsy flexibla Multinationella tjänstereseförsäkringsprogram efter våra kunders behov. När vi utformar ett Multinationellt program, tar vi hänsyn till både försäkringsomfattning, lokala juridiska krav, skattehantering, skadeutbetalning och bevis på försäkringsskydd. Resultatet blir ett försäkringsprogram som är anpassat efter kundens unika behov.

Akut Hjälp

För att ge kunderna bästa möjliga service samarbetar AIG med SOS International vid akut assistans. SOS International assisterar vid behov av exempelvis ambulanshelikopter, hemtransport eller kontakt med ett sjukhus. För akut assistans ring +45 38 488 076.

AIG Travel Assistance Web

Tillgång till AIG Travel Assistance Web, en internetportal med information om alla länder i världen och dagliga uppdateringar om händelser som kan påverka din resa.

AIG Travel Assistance Web

Skadeservice

Våra skadereglerare spelar också en viktig rådgivande roll för de som är försäkrade med oss, när en skada inträffar. Försäkrade känner inte alltid till alla detaljer i försäkringsavtalet. Våra skadereglerare finns till hands för att vägleda våra kunder genom hela skaderegleringsprocessen.

AIG Travel Assistance App

Med AIG Travel Assistance App har tjänsteresenären tillgång till en rad tjänster för att vara en förberedd resenär:

  • Assistance ID Card.
  • Genom en knapptryckning kommer man i kontakt med reseassistans vid akuta situationer.
  • Kontaktuppgifter till vår kundtjänst och skadeavdelning.
  • Direkt länk för skadeanmälan.
  • Tillgång till information om resmålet man ska besöka.
  • Prenumeration på resevarningar på förinställda resmål.
  • Kunskapstester - För att vara en förberedd resenär.
  • Check in funktion – Gör det möjligt för resenären att informera sina kontakter att man kommit fram till sitt resmål.

Vem är den till för?

Lokala eller internationella företag av alla storlekar oavsett bransch.

Vad omfattar försäkringen?

  • Ersätter personlig lösegendom till nyvärde
  • Gäller upp till 365 dagar med 45 dagars semester
  • Bred definition av olycksfall
  • Ingen självrisk och höga ersättningsbelopp
  • Sjukvårdskostnader.
  • Rehabiliteringskostnader till följd av olycksfall.
  • Benbrott och brännskador.
  • Invaliditet och dödsfall.
  • Överfall.
  • Kristerapi.
  • Egendom/bagage.
  • Försening.
  • Självriskskydd.
  • Ansvar och rättsskydd.
  • Avbeställning.
  • Avbruten resa.
  • Kidnappning, kapning och tagande av gisslan.
  • Sök och räddning.
  • Hjälp och orientering genom SOS International.

Kontakta AIG Broker Service Team (BST) för mer information

+46 850 692 010
bst@aig.com