Autogiromedgivande
En förutsättning för att din försäkring ska börja gälla är att du fyller i och signerar ett autogiromedgivande som ger oss rätt att dra pengar från ditt konto, annars kommer din ansökan att makuleras. Det behöver inkomma inom 1 vecka efter tecknandet. Vi gör en dragning den 28:e varje månad. Viktigt att tänka på är att försäkringstagaren måste stå som ägare av det konto pengarna ska dras ifrån.
Det är försäkringstagarens ansvar att se till att alltid ha täckning för autogirobetalningen och att kontoförande bank har de uppgifter som behövs för att kunna genomföra densamma. Om täckning saknas på kontot kommer vi vid nästa debiteringsförsök efterföljande månad debitera dubbel månadspremie. Om autogirobetalningen inte kan genomföras under tre på varandra följande månader kommer försäkringen att sägas upp. Uppsägningen kommer att skickas till försäkringstagaren och den får verkan 14 dagar efter den dag då den avsändes, om inte premien betalas inom denna frist. Efter det att uppsägning sänts görs inga ytterligare försök att genomföra debitering.
Du hittar avtalsvillkoren för autogiro tillsammans med medgivandet via länkarna nedan.
Har du frågor kring våra betalmetoder ber vi dig kontakta vår kundservice.
Såhär aktiverar du autogirobetalning
Med BankID eller E-legitimation kan du fylla i ett autogiromedgivande direkt via länken nedan. Om du inte har tillgång till det kan du skriva ut blanketten själv och posta den till oss alternativt kan du ringa kundservice på 08-506 920 70 eller maila kundservice@aig.com för att få blanketten hemskickad.